خبرهای داغ:
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین در نشست فرهنگی و تخصصی بسیج رسانه؛

مردم باوری از مهمترین مولفه های گفتمان امامین انقلاب است 

مردم باوری از مهمترین مولفه های گفتمان امامین انقلاب است 
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین عنوان کرد: مردم باوری از مهمترین مولفه های گفتمان امامین انقلاب است همچنان که امام راحل خدمت به مردم را عبادت می داند.
کد خبر: ۹۵۱۷۱۴۸
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰

 

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، نشست فرهنگی و تخصصی با محوریت «مردم در نظام فکری امامین انقلاب» با حضور دکتر طیب ملکی پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین و اصحاب رسانه به همت بسیج رسانه استان در سالن اقشار بسیج سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

دکتر ملکی پور در این جلسه با اشاره به خلقت جهان بر اساس اهداف ویژه الهی بیان کرد: دکترین عالم در پروژه خلقت، از حضرت آدم تا پیامبر خاتم و صحرای محشر، بحث زهرای مرضیه(س) و امام حسین و انتهای آن مهدویت و امام زمان(عج) است.

وی گفت: دکترین خداوند، حکومت مستضعفین است که در این حکومت مستضعفین قوم هایی نشان شده اند که شامل دو قوم شاخص یمانی و ایرانی است. برای اینکه در انتهای تاریخ، ماموریت قوم ایرانی مشخص شود در این دکترین خداوند، امامی را مأمور می بینیم که وارد سرزمین ایران می شود. در سفر حضرت رضا(ع) به ایران می بینیم که خود حضرت با بهانه ای به منطقه توس آمده و این سفر محقق شدن دکترین خداوند برای ادامه امامت است. حدود ۳۷ نفر از نیل امام هشتم وارد ایران می شوند و هیچ یک از این نسل از جمله حضرت فاطمه معصومه(س) به ایشان نمی رسند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین اظهار کرد: و حضور فرزندان و نسل ایشان در سرتاسر ایران برای ادامه و گسترش دکترین آخر زمان است تا ایران شیعه خانه ای برای یاری رساندن به امام زمان(عج) برای دوره عدالت گستری به حکم خداوند باشد.

ملکی پور عنوان کرد: در پایان تاریخ، حکومت ایرانیان را داریم و وعده ای که به ما داده اند که سرانجام علم در نجف فرو می رود و در قم سر بر می آورد و به نوعی آدرس ما را ائمه معصومین داده اند و امروز در زمانی زندگی می کنیم که خون دل هزاران فقیه و عالم و امام معصوم به نتیجه می رسد و یکی از بارقه های انقلاب جهانی، انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ما معتقدیم که ظهور امام زمان خاص شیعیان نبوده و بلکه به تمام ادیان مربوط می شود و ما در این انقلاب داعیه دار ظهور و انقلاب جهانی هستیم. ما در این انقلاب نمی توانیم به هیچ کجای تاریخ مراجعه کنیم که انسانهای بزرگی خود را در معرض دید تاریخ قرار دهند. تک تک شهدا ستارگانی هستند که برای تحقق انقلاب ظهور کردند و عزت جهانی برای ملت ما با ظهور انقلاب اسلامی رقم خورد.

ملکی پور در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی با گفتمان امامین انقلاب و ولایتمداری ملت ایران به مرحله امروز رسیده است. اولین پایه گفتمان امام که رهبر معظم انقلاب از آن بعنوان نسخه درمان کشور یاد می کند، بحث خدا و باورمندی به خداوند عالم است. در گفتمان امام، کدخدا و حرف دیپلماتیک جایی ندارد بلکه فقط خداوند است که حاکم مطلق جهان است. لذا در گفتمان امام، نگاه به خداوند عالم بعنوان بزرگترین قدرت عالم و حاکمیت الهی است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین اضافه کرد: دومین شاخصه گفتمان امام، استقلال است. استقلالی که به واسطه خون شهدا به دست آوردیم و در حوزه های مختلف موجب قدرت ما شده است. همچنین استکبارستیزی، دفاع از مظلوم، عدم اعتماد به دشمن، اعتماد تام به مردم از دیگر شاخصه های گفتمان امام راحل است.  

 

وی ادامه داد: خطراتی که امامین انقلاب آن را به مردم و مسوولین تذکر دادند این بود که ما باید خود را بدهکار انقلاب بدانیم. ما بدهکار انقلاب هستیم و نسبت به انقلاب مدیونیم. شهید دوازده ساله عارف اصفهانی که می گوید خدایا تورا شاکرم که به من فرصت دادی تا جانم را تقدیم انقلاب کنم مصداق این امر است و این گفتمان امام است و امروز مسوولان بیشتر بدهکار انقلاب هستند و این صندلی های مدیریت حاصل خون شهدا است. همچنان که هر صندلی مدیریت حاصل خون ۷۲ شهید مظلوم است. شهدا رجالی بودند که صادقانه پای کار آمدند و به انقلاب و امام لبیک گفتند و این امانت در دست ماست.

 

ملکی پور خاطرنشان کرد: انقلاب به ما بدهکار نیست بلکه انقلاب پایان ناپذیر است. ما توهمات زیادی را توسط افراد سیاسی و غیرسیاسی تجربه کردیم مبنی بر اینکه انقلاب آموزه نیست بلکه انقلاب باید در موزه ها بماند. اما باید گفت این گونه نیست بلکه انقلاب زایش و رویش دارد. انقلاب خاطره و ژنتیکی نیست بلکه مطابق دکترین خداوند، انقلاب مانا و پایدار است. 

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین در ادامه با اشاره به مولفه گسترش و تکثیر انقلاب و بلوغ سیاسی مردم در انقلاب بیان کرد: ما بحران های سیاسی متعددی را تجربه کرده ایم اما ریشه های انقلاب آنقدر قوی بوده و آنقدر بلوغ سیاسی در مجموعه های مردمی و غیرمردمی بالاست که بحران ها دفع می شود و افرادی که با انقلاب چالش دارند به راحتی کنار زده می شوند.

 

وی با اشاره به گفتمان مردم در دیدگاه امامین انقلاب اظهار کرد: اگر چه شاید برخی از ما نسبت به مردم نگاه ابزاری داشته باشیم اما امامین انقلاب نگاه ویژه ای به مردم داشته اند و اولین جمله ای که امام راحل راجع به مردم این بود که یک تار موی مردم کوخ نشین را به کاخ نشین نمی دهم و این بزرگترین موضع گیری یک رهبر بزرگ در جهان اسلام است.

 

ملکی پور تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند؛ امام به سه ماهیت اعتقاد عجیب داشتند که شامل اعتقاد ویژه به خدا، اعتقاد به راه و روش و افق دید انقلاب مبنی بر عدم رفتار دیپلماتیک در مسیر انقلاب است چرا که راه از ابتدا همان راه بوده و امامین انقلاب از مسیر عدول نکرده و در این راه مستحکم و راسخ بودند و همچنین اعتقاد به مردم بود همچنان که امام راحل فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند و این سخن یک مقام عالی در جهان اسلام است.

 

این استاد دانشگاه افزود: امام در وصیت نامه سیاسی الهی خود از کوتاهی های خود در حوزه رهبری از مردم حلالیت می طلبد. این رسم بزرگان ما بوده و راز ماندگاری آنها در وجود مردم است و این نشأت گرفته از مردم باوری امام راحل بود. امام خدمت به مردم را عبادت می دانستند و نهادهای مقدسی همچون جهاد سازندگی و کمیته امداد را بر پایه کمک‌رسانی و مردم یاری ایجاد کردند.

 

ملکی پور گفت: در رای سیاسی و تصمیم گیری ها، ماهیت این امر از سوی امام بر اساس مردم بود. امام به مردم و نظر مردم احترام می گذاشت. امام، انتخابات را یک اصل و یک ماهیت سرنوشت ساز می دانست و همه نهادهای انقلابی را منوط به رای رهبر می دانست. در آخرین مواضعی که پس از اغتشاشات اخیر ایجاد شد رهبر معظم انقلاب در آن بخش که دشمن می خواهد با دعواهای قبیله ای و سیاسی مردم را متفرق کند، کردها را تکریم می کند و به اقوام مختلف با نگاه کرامت نظر دارند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار